29 Mayıs 2013 Çarşamba

Avrupalı Gözüyle Gurme Turizmi

                     İtalya’yı Armani ve Versace ile birlikte dünya markası yapan Etro’nun patronu Kean Etro geçen hafta Boyner’lerin davetlisi olarak Türkiye’deydi. İstanbul’u ve Türkiye’yi yakından tanıyan Kean Etro, kitap koleksiyoneri ve kitaplığında 15., 16. ve 17. yüzyıllardan kalma İstanbul ile ilgili kitapları bulunuyormuş. Türkiye’yi moda, tasarım ve ürünler bakımından değerlendiren Bay Etro, geleceğimizin parlak olduğuna ve dünyanın önde gelen ekonomileri arasında bulunduğuna dikkat çekerek şöyle bir saptamada bulunuyor:
            “Şimdi ikinci adımda kendiniz olun. En kolayı gastronomiden başlamak. Şeflerinize yatırım yapın. Bakın Peru mutfağı bile her yerde. Sizden de bekliyorum bir atılım. Osmanlı, Anadolu, Kapadokya mutfağı, ne derseniz deyin ama sivrilin.”
            Dünya markası sahibinin tespit ve önerisi “Gurme Turizmi” konusunda Türkiye’nin gerçekten çok kritik eşikte olduğunu gösteriyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteğiyle sektör çok doğru yolda ve olağanüstü işler başarıyor. Bundan sonrası akademik çevreler, mutfak ile ilgili her türlü dernek, mesleki kuruluşlar ve medyaya kalıyor.
            Üstelik Bay Etro, gastronomi konusundaki çalışmaların Türkiye ile sınırlı kalmasını yeterli bulmayıp ilginç bir dilek tutmuş:
            “Türkiye’nin müthiş değerleri var. Ama neredeler. Mesela ben Milano’da Türk ürünlerinin beni fethetmesini istiyorum. Milano’da güzel bir Türk lokantası görmek istiyorum”[*]




[*] Gila Benmayor, Hurriyet Gazetesi, 25.05.2013.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder